Alle leeftijden zijn binnen Lets Eindhoven vertegenwoordigd en onze deelnemers komen uit alle lagen van de samenleving.
Een vraag die we nogal eens krijgen is of ook mensen van buiten Eindhoven welkom zijn. Voor ons maakt het niet uit waar je in de regio Eindhoven woont. Het is zo dat sommige leden van buiten Eindhoven in hun eigen regio bij elkaar komen en hun eigen mini-Lets hebben gevormd. Ze maken dan wel gebruik van ons Cyclos (administratiesysteem) en hebben natuurlijk ook toegang tot de diensten van alle andere leden.
We organiseren regelmatig bijeenkomsten waar levendig gehandeld en gecommuniceerd wordt.
Wij hebben geen grote 'overhead' we gaan daarom uit van zelfwerkzaamheid en dat blijkt wonderwel te werken. Sommige leden steken erg veel tijd in Lets maar van de meeste leden wordt niet meer dan een tijdsinvestering van één of twee uur per twee of zelfs drie jaar verwacht.
Als organisatie is Lets behoorlijk slank. Veel functies zijn verdwenen omdat ze overbodig of te bewerkelijk werden geacht. De PR bijvoorbeeld is grotendeels vervangen door mond-tot-mondreclame en door de wervingssite (deze site, dus). Markten worden door de leden zelf georganiseerd (en indien nodig ondersteund door een lid van de kerngroep). De markten zijn levendig en leuk, worden vaak in buurtcentra gehouden. Regelmatig komen er buurtbewoners kijken die later lid worden.
We proberen de drempel voor nieuwe leden zo laag mogelijk te houden. Iedereen kan lid worden door het webformulier in te vullen met slechts een paar noodzakelijke gegevens.
Nieuwe leden eenmalig een inschrijfgeld van € 10. Lange tijd leek dit voldoende om de kosten gedurende enkele jaren te dekken. Maar de kosten voor hosting e.d. stijgen sterk. Vanaf 2025 hebben we de contributie van € 10 weer ingevoerd omdat de bodem van onze schatkist in zicht kwam.
Zonder communicatie is er geen handel. Onze communicatie binnen Lets vindt op drie manieren plaats: tijdens ruilmarkten, via de ledenmail en op andere - informele - manieren als het om mensen gaat die al eerder contact hebben gehad. De ledenmail hebben we zo snel en makkelijk mogelijk gemaakt.
Laat je niet weerhouden, Lets Eindhoven is een goed lopende club met een fijne sfeer. Meld je vandaag nog aan via het webformulier.